Primadonna


Story Primadonna Linkies Stuff
Le Girl

Assalamualaikum. AHLAN WA SAHLAN to this blog. Do follow me :D


Scream!

To Study The Abnormal is The Best Way of Understanding The Normal

Master!



PANAS!!!!


Musim PRU13 semakin hot.. serius hot suasana, berita, perckapan orang yg  datangnya entah dari pelusuk mana. Aku pelik.. aku melihat susana sekarang ni seperti susana orang diluar negara yg membuat demonstrasi untuk pray for palestine...

Semalam... aku berada di banting. Dan menginap di salah sebuah hotel yg kedudukannya betul2 di pekan banting. Kami berhajat utk check out dr hotel tersebut pada jam 10 mlm... tetapi...apa yg berlaku..

Orang2 yang kononnya mahu menggerakkan parti tertentu sibuk berkonvoi siap berhonking danberi gaduh di tengah2 jalan. Sebab apa???

Sebab.. mereka sendiri yg membuat bising dan menyesakkan lalu lintas. Bagi aku..mereka bukan  sahaja menyesakkan lalu lintas..tetapi mereka menghalang pemanduan orang lain. Berkonvoi tidak mengikut undang2 jalan raya dan juga menggunakan jalan yg bertentangn arah. 

Adakah ini semua perilaku orang melayu?? Dan lagi..
Aku melihat ada seorang pakcik berdiri dihadapan markasnya bangga mengibarkan bendera berlambangkan roket??  Ok itu aku tak faham apa tujuan utama pakcik tu.. 

Perkara yang aku tak faham lagi...  mereka membentangkan manifesto yang x berapa nak logik..
Itu aku x kisah pon. Yang aku kisah.. katanya mahukan negara yang mempunyai islamic culture. Tetapi amar makruf nahi mungkar tidak amalkan. Sebagai contoh mlm tadi..ceramah yang aku dengar tanpa sengaja dan keiginan. Mereka seolah2 tahu apa yang akan berlaku selepas PRU13.. 

Tahukah mereka bahawa Allah sahaja yang mengetahui setiap sesuatu perkara yang tidak diketahui oleh makhluknya.  Jadi..tidak perlu utk kita buat assumption yang boleh memburukkan seseorang atau sesuatu kaum. Sebab ianya boleh mendatangkan fitnah. Sekiranya perkara tersebut tidak berlaku?? Maka tertaburlah fitnah keatasnya.