Primadonna


Story Primadonna Linkies Stuff
Le Girl

Assalamualaikum. AHLAN WA SAHLAN to this blog. Do follow me :D


Scream!

To Study The Abnormal is The Best Way of Understanding The Normal

Master!



tak paham




ok..semalam belajar subjek btq (Basic Themes of Al-Quran).. so, the 1st topic is about Al-Hidayah.. time nk masuk technical meaningnya tetiba ust tanya . lebih kurang mcm  ni lah ayat beliau. kalau org nk amik exam kita selalu ucapkan apa?

kalau nak wish good luck.. usually org selalu kata
"بالتوفيق والنجح"
 
tapi.....
selain drpd tu boleh je kita cakap
"وَفَّقَك الله"
atau
"مَوَفَّق"

2 ini perkataan yang sama.

**********************************************************************
intro yang sangat cun untuk membuka minda kita seluas2nya.. ^_^y

jadi, ceritanya bermula begini..aku still tak berapa nak paham and tak puas hati.
1) kenapa ICT student kena belajar calculus???   - sigh-
2) kenapa mesti nama aku yang selalu dipanggil setiap kali kelas tersebut?     :?

name list dlm kelas tu :
  • Nasihah bt Muhammad Waziril Ghozi                                                   ICT
  • Nur 'Atikah bt Mohd Ali                                                                      ICT
  • Nur Auni bt ......................... ( tak tahu sapa nama ayah dia. maaf)       PHY SC
soalannya..kenapa perlu aku? kenapa bukan nama sebelum atau selepas aku? nama mereka lagi mudah untuk disebut. aku tak terel seperti mereka. jadi silalah paham dan mengerti.

soalan kebiasaan yang sering ditanya :-
  1. apa yang u boleh conclude kan dari apa yang saya cakap tadi?
  2. apa jawapan yang salah bagi soalan ini?
ehemmm...aku cuma tahu calculation...tapi..kalau suruh aku restory balik bab concept kenapa jawapannya mcm tu. memang failed!
math terlalu straight to the point. kalau physics boleh la aku goreng sebab reasonnya boleh nampak and difikir oleh logik akal.

maka.....sebab itulah aku lebih suka fizik berbanding matematik.

matematik tak boleh nak menggoreng.
fizik ..ang duk ckp concept n logik pon diterima sebagai jawapan.




aku tak taw kenapa boleh jadi mcm ni. 
|
|
|
v








*engineering student said













peace no war no revenge
:D